فرم مشاوره

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تبلیغات چیست ؟

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

«تبلیغات» (Advertising) از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی است که معمولاً با هدف تأثیرگذاری بر اقدامات مخاطبان به منظور افزایش فروش خدمات یا محصولات انجام می‌شود. در واقع تبلیغات روشی مؤثر برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف است. تبلیغات خوب به تبلیغاتی گفته می‌شود که مؤثر و به‌یادماندنی باشند.

به طور کلی، می‌توان ویژگی‌های تبلیغات خوب را به شکل فهرست زیر خلاصه کرد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][us_image image=”279″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

تبلیغات خوب باید تصویر مطلوبی از کسب و کار شما بسازند.
تبلیغات باید مزایای استفاده از محصولات و خدمات شما را به خوبی شرح دهند.
افزایش آگاهی درباره محصولات و خدمات در تمامی مراحل رونمایی از محصولات و خدمات از اهداف مهم تبلیغات است.
تبلیغات باید مخاطبان هدف، مخطابان جدید و مشتریان احتمالی را هدف‌گذاری کنند و باعث افزایش سود کسب و کار شوند.
یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات خوب، تشویق مشتریان به پرسیدن سؤال درباره کسب و کار و ارائه راه‌های تماس برای برقراری ارتباط با آن‌هاست.
افزایش میزان تقاضای محصولات و خدمات از طرف کاربران به منظور افزایش فروش نیز از ویژگی‌های تبلیغات خوب است.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست ؟

بسیاری از اوقات، تبلیغات و بازاریابی به عنوان کلماتی هم‌معنی شناخته می‌شوند، اما این تصور صحیح نیست. «بازاریابی» (Marketing) فرآیندی شامل پژوهش و تحقیق، توسعه و اجرای استراتژی‌های مختلف برای ساخت کمپین‌هایی با هدف افزایش آگاهی از برند و درآمد کسب و کارهاست. اما استراتژی «تبلیغات» (Advertising) در واقع بخشی از یک کمپین بازاریابی محسوب می‌شود. به بیان دیگر، بازاریابی شامل برنامه‌ای جامع و بزرگ برای شناساندن برند به مخاطبان و تشویق آن‌ها به خرید از کسب و کار است و تبلیغات، عمل برقراری ارتباط و انتقال پیام به کاربران برای رسیدن به اهداف بازاریابی است.

بازاریابی کلمه‌ای کلی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و تبلیغات، زیرمجموعه بازاریابی به شمار می‌رود. بازاریابی می‌تواند از طریق کانال‌های مختلفی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، روابط عمومی، سئو و تبلیغات پولی انجام شود. استراتژی بازاریابی کلی شرکت‌ها به طور معمول شامل یک برنامه برای تبلیغات است و این برنامه تبلیغاتی، بر فرآیند ساخت و انتشار پیام‌های ترغیب‌کننده به منظور تشویق کاربران به انجام یک عمل خاص تمرکز می‌کند.

انواع تبلیغات چیست ؟

همه ما می‌دانیم که تبلیغات انواع متفاوت و بسیار متنوعی دارد و با گذر زمان روش‌های جدیدی برای تبلیغات ابداع می‌شود. برای مثال، در گذشته بیشتر از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه‌های چاپی و رادیو و تلویزیون بهره گرفته می‌شد و امروزه، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو طرفداران بیشتری دارند.

با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانید از اینترنت برای دسترسی به بیش از نیمی از جمعیت دنیا و کانال‌های متنوع برای تبلیغات خود بهره بگیرید. امروزه دیجیتال مارکترها می‌توانند از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف و با هر بودجه‌ای با مخاطبان هدف کسب و کارها ارتباط برقرار کنند. همچنین، ابزارهای زیادی برای کمک به بهبود اجرای کمپین‌های تبلیغات دیجیتال وجود دارند.

از استراتژی‌های کارآمد تبلیغات دیجیتال می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  1. بازاریابی در موتورهای جستجو
  2. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  3. بازاریابی ایمیلی
  4. بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ
  5. بازاریابی موبایلی
  6. بازاریابی ویدیویی
  7. بازاریابی همسان و محتوای حمایت شده
  8. بازاریابی نمایشی و استفاده از بنرهای تبلیغاتی
  9. تبلیغات کلیکی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *