فرم مشاوره

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد

سئو و بهینه سازی وبسایت

بهینه سازی وبسایت در موتور جستجو (SEO)

هدف اصلی سئو، فرآیندی‌است که به منظور بهینه سازی وب‌سایت برای پیداکردن یک جایگاه قابل قبول در موتورهای جستجوگر می‌باشد. همانطور که می‌دانید فرآیند سئو اهمیت بسیار زیادی برای دیده شدن هر کسب و کاری دارد. زیرا باعث افزایش بازدید وب‌سایت و آگاهی از برند شرکت نیز موثر است.

به عبارتی دیگر بهینه سازی سایت شامل تکنیک‌هایی است که با استفاده از آن می‌تواند رتبه سایت شنا در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو با اولویت بیشتری دیده شود.

فرآیند بهینه سازی وب‌سایت در موتور جستجو بسیار وقت‌گیر است و به جرأت می‌توان گفت یک علم گسترده می‌باشد که دائما جزئیات آن در حال تغییر است، سئو باعث می شود شما بازدیدهای کاملا رایگان، اصلی و طبیعی در صفحات اول موتورهای جستجو برای کاربران نمایش می‌دهد.

سئو و بهینه سازی وبسایت

معنای لغوی SEO

سئو یا (SEO) که مخفف جمله Search Engine Optimization است که در زبان شیرین فارسی به معنی بهینه سازی برای موتور جستجوگر می باشد.

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.

این روزها همه افراد برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خودشان از موتورهای جستجوگر استفاده می‌کنند.

اما شما به عنوان صاحب کسب و کار، اگر می‌خواهید ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو را تجربه کنید باید سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

در هر کسب‌و‌کاری تبلیغات حرف اول را می‌زند که در روش‌های سنتی هزینه‌ای بسیار گزاف را به خود اختصاص می‌دهد. اما نکته حائز اهمیت در سئو مربوط به میزان تعرفه آن در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی محیطی می‌باشد، که بسیار مفرون به‌صرفه است.

اما پیشنهاد آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به شما صاحب کسب و کار برای انجام فرآیند سئو، صبور بودن است. باید بدانید که سئو فرآیند بسیار پیچیده‌ای است و نمی‌توان آن را به راحتی پیاده‌سازی نمود، زیرا نیازمند دانش زیاد و علم پیش زمینه‌ای است. با توجه پیشرفت هوش مصنوعی و آپدیت شدن روزانه الگوریتم‌های موتورهای جستجو، رتبه‌بندی سایت شما کاملا غیر قابل پیش‌بینی می‌باشد. اما تمامی کارشناسان سئو که در ایکاد مشغول به فعالیت هستند، کاملا بروز و اطلاعات آنها در این زمینه آپدیت شده می‌باشد.

یکی از معروف ترین موتورهای جستجوگر، گوگل می‌باشد که الگوریتم رتبه‌بندی آن دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو تمامی مشاوران ایکاد مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو برای وبسایت شما اجرا خواهند کرد.

هدف از بهینه سازی سایت چیست؟

مهمترین هدف انجام سئو بر روی وب‌سایت‌ها در بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج جستجوی طبیعی در گوگل و افزایش ارتباط بین دیگر صفحات سایت و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با کلمه یا جمله وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو دارد که در آن کاربر می‌تواند بیشترین نتایج مرتبط با جستجوی مورد نظر خودش را پیدا کند.

سئو به 2 دسته تقسیم می‌شود:

  • درون سایت on page
  • بیرون سایت off page

سئو درون سایت (On-page)

بهینه سازی یا سئو درون سایت به کارهایی گفته می‌شود که موجب ایجاد جلوه‌های بصری و نوشتاری در ظاهر و شمایل سایت می‌شود تا وبسایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماید که مهم ترین پارامترهای آن عبارتند از:

  • تایتل‌ها و توضیحات بهینه
  • ساختار مناسب URL
  • شمایل کاربرپسند وبسایت
  • لینک­‌های داخلی بهینه
  • تصاویر بهینه از لحاظ اندازه­ تصاویر، حجم تصاویر و استفاده از تگ ALT
  • صفحه­ مناسب و کاربرپسند برای خطای ۴۰۴
  • سرعت بالا آمدن صفحات سایت
  • مطالب به روز و با کیفیت که مهم ترین پارامتر سئو است
  • لینک‌های خارجی مناسب

سئو خارج از سایت (Off-page)

این شکل از سئو به مواردی که در خارج از وبسایت انجام می‌شود، اشاره دارد. مواردی از جمله:

  • لینک از سایت های دیگر به وبسایت شما
  • رسانه های اجتماعی
  • بوکمارک های جمعی

تعرفه خدمات سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو

دیگر خدمات ایکاد