فرم مشاوره

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد

تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات چیست ؟

«تبلیغات» (Advertising) از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی است که معمولاً با هدف تأثیرگذاری بر اقدامات مخاطبان به منظور افزایش فروش خدمات یا محصولات انجام می‌شود. در واقع تبلیغات روشی مؤثر برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف است. تبلیغات خوب به تبلیغاتی گفته می‌شود که مؤثر و به‌یادماندنی باشند.

به طور کلی، می‌توان ویژگی‌های تبلیغات خوب را به شکل فهرست زیر خلاصه کرد.

تبلیغات خوب باید تصویر مطلوبی از کسب و کار شما بسازند.
تبلیغات باید مزایای استفاده از محصولات و خدمات شما را به خوبی شرح دهند.
افزایش آگاهی درباره محصولات و خدمات در تمامی مراحل رونمایی از محصولات و خدمات از اهداف مهم تبلیغات است.
تبلیغات باید مخاطبان هدف، مخطابان جدید و مشتریان احتمالی را هدف‌گذاری کنند و باعث افزایش سود کسب و کار شوند.
یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات خوب، تشویق مشتریان به پرسیدن سؤال درباره کسب و کار و ارائه راه‌های تماس برای برقراری ارتباط با آن‌هاست.
افزایش میزان تقاضای محصولات و خدمات از طرف کاربران به منظور افزایش فروش نیز از ویژگی‌های تبلیغات خوب است.

تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست ؟

بسیاری از اوقات، تبلیغات و بازاریابی به عنوان کلماتی هم‌معنی شناخته می‌شوند، اما این تصور صحیح نیست. «بازاریابی» (Marketing) فرآیندی شامل پژوهش و تحقیق، توسعه و اجرای استراتژی‌های مختلف برای ساخت کمپین‌هایی با هدف افزایش آگاهی از برند و درآمد کسب و کارهاست. اما استراتژی «تبلیغات» (Advertising) در واقع بخشی از یک کمپین بازاریابی محسوب می‌شود. به بیان دیگر، بازاریابی شامل برنامه‌ای جامع و بزرگ برای شناساندن برند به مخاطبان و تشویق آن‌ها به خرید از کسب و کار است و تبلیغات، عمل برقراری ارتباط و انتقال پیام به کاربران برای رسیدن به اهداف بازاریابی است.

بازاریابی کلمه‌ای کلی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و تبلیغات، زیرمجموعه بازاریابی به شمار می‌رود. بازاریابی می‌تواند از طریق کانال‌های مختلفی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، روابط عمومی، سئو و تبلیغات پولی انجام شود. استراتژی بازاریابی کلی شرکت‌ها به طور معمول شامل یک برنامه برای تبلیغات است و این برنامه تبلیغاتی، بر فرآیند ساخت و انتشار پیام‌های ترغیب‌کننده به منظور تشویق کاربران به انجام یک عمل خاص تمرکز می‌کند.

انواع تبلیغات چیست ؟

همه ما می‌دانیم که تبلیغات انواع متفاوت و بسیار متنوعی دارد و با گذر زمان روش‌های جدیدی برای تبلیغات ابداع می‌شود. برای مثال، در گذشته بیشتر از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه‌های چاپی و رادیو و تلویزیون بهره گرفته می‌شد و امروزه، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو طرفداران بیشتری دارند.

با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانید از اینترنت برای دسترسی به بیش از نیمی از جمعیت دنیا و کانال‌های متنوع برای تبلیغات خود بهره بگیرید. امروزه دیجیتال مارکترها می‌توانند از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف و با هر بودجه‌ای با مخاطبان هدف کسب و کارها ارتباط برقرار کنند. همچنین، ابزارهای زیادی برای کمک به بهبود اجرای کمپین‌های تبلیغات دیجیتال وجود دارند.

از استراتژی‌های کارآمد تبلیغات دیجیتال می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  • بازاریابی در موتورهای جستجو
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی ویدیویی
  • بازاریابی همسان و محتوای حمایت شده
  • بازاریابی نمایشی و استفاده از بنرهای تبلیغاتی
  • تبلیغات کلیکی

دیگر خدمات ایکاد