فرم مشاوره

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد

بازاریابی محتوا | تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

اگر یک لحظه چشمانمون رو ببندیم و به این فکر کنیم که آخرین باری که با یه محتوا سر و کار داشتیم کی بوده، قطعا به این نتیجه میرسیم که شاید  2 دقیقه هم از این رویایرویی نگذشته باشد. شاید یه تبلیغ تلویزیونی بوده یا یه سرچ که از طریق گوگل انجام شده باشد، یا حتی حرف‌های سیاسی راننده تاکسی.

هر کدوم از اینها یک محتوا محسوب می‌شوند که یک سری اطلاعات رو در اختیار شما قرار میدهند. اما تعریف کلی تولید محتوا می‌تواند چیزی جز “خلق و ایجاد مجموعه‌ای از اطلاعات که به منظور و هدف خاصی هم اشاره دارد، از طریق یک کانال خاص و با یک فرم و شکلی خاص قابلیت انتشار دارند” نخواهد بود.

تولید محتوا

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….
محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

شما شروع به ساختن خانه بدون طرح، مجسمه‌ای بدون طرح یا شرکتی بدون بیانیه مأموریت، نمی‌کنید. بنابراین بدون ایجاد برنامه، نباید به تولید محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خود منحرف شوید.
یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

    • انتخاب اهداف محتوا
    • پرسونای خریدار (Buyer Persona)
    • تکیه کردن به سفر خریدار (Buyer’s Journey)
    • نقش مخاطب
    • ممیزی کردن محتوا
    • انتخاب فرمت مناسب
    • پروموت کردن محتوا
    • کانالهای تولید محتوا 
      1. شبکه‌های اجتماعی
        در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد. همه چیز به یافتن تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی بستگی دارد. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat همه رسانه‌های خوبی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.
      2. ایمیل مارکتینگ
        ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان است، به خصوص در تبلیغ محتوا؛ به دلیل این که هرکسی در لیست ایمیلتان باشد، شنیدن مطالب شما را انتخاب کرده و همچنین شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیام‌هایتان را دریافت می‌کنند.
        با این وجود، بهتر است با ارسال محتوا مرتبط به لیست‌های تقسیم شده، نرخ بازده خود را بهبود بخشید؛ به این معنی که مخاطبانتان، مشتاق خواندن همه چیزهایی هستند که شما با راه‌های مختلفی برای آنها ارسال می‌کنید.
      3. پروموت کردن به روش تبیلغات کلیکی
        پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می‌کند تا مطالب خود را در مقابل مخاطبان جدید از طریق تبلیغات هدفمند و پولی دریافت کنید. این تبلیغات می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو یا وب سایت‌های دیگر اجرا شوند.
        هنگامی که پرسونای خریدار خود را تعیین می‌کنید، می‌خواهید مسیر پولی را طی نمایید تا در جهت هدف قرار دادن افراد بی علاقه، هدر نرود. وقتی مخاطبان خود را پایین بیاورید، ارتقاء هزینه می‌تواند یک ROI عالی به بار آورد.
      4. هم نشری محتوا (Syndication)
        تبلیغ محتوای شما از طریق کانال‌های معتبر شخص ثالث، راهی عالی برای ایجاد مخاطب است. هم نشری محتوا، می‌تواند مخاطب بیشتری برای شما فراهم کند که در غیر این صورت تنها با تلاش خودتان نمی‌توانید به آن مخاطبان دست یابید.
      5. تکرار محتوا
        هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار می‌دهید، دوباره از چیزی استفاده می‌کنید که مدت زمان زیادی را صرف تولید و تبدیل آن در قالب‌های مختلف کرده‌اید تا بتوانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید.
        به عنوان بازیافت به آن نگاه کنید. شما می‌خواهید برای تولید محتوا خود در مقابل مخاطبانتان زمان کمتری را صرف نمایید. به عنوان مثال، آن پست وبلاگ که شما در مورد آمار بازاریابی نوشتید نیز می‌تواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد. اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کرده‌اید، سعی کنید با تمام روش‌های دیگری که می‌توانید آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده کنید.

دیگر خدمات ایکاد